Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Damiánův zápisník

Mívali jsme černého kocoura, říkali jsme mu Damián. Damián již několik let prohání se svojí tříbarevnou kamarádkou Lindou duhové myšky v kočičím nebi, před nedávnem jsem však ve sklepě mezi starými krámy našla jeho zápisník.

Deníček mající podobu dřevotřískové desky pocházející ze staré kuchyňské lavice. Damián si tam den co den chodil zapisovat svoje poznámky. Protože neumím po kočičím, dala jsem ho své kočce Elektře, aby nám z něho něco přemňoukala.

„ ,Přinesli mě jako středně odrostlé kotě. Moc si toho z té doby nepamatuji, deník jsem si začal psát až o pár let později. Nějaké dvě velké dvounohé mě vzaly z místa, kde bylo spousta dalších koček a odnesly si mě domů. Tam byl další velký dvounohý a jedna menší. Měli ze mě obrovskou radost a začali si mě hýčkat. Byt se jim tehdy naplnil plyšovými myškami, balonky, miskami na jídlo a samozřejmě mými chlupy. Začal jsem milovat ty chvíle, kdy jsem mohl spát stočený na topení nebo na klíně velkého dvounožce.
A číhání na dvojice lýtek zpoza závěsu v chodbě.'

Abyste chápali, tihle dvounožci měli doma dlouhou předsíň a uprostřed té nudle byl pověšený tmavý závěs, od stropu až k zemi.
Mimochodem také zbožňuji lov nahých lýtek, v tomhle Damiánovi naprosto rozumím.

,Strašně rád sedávám za tím závěsem a čekám, až půjde někdo okolo. Přikrčím se a v okamžiku, kdy ten dvounohý projde, vyskočím. A protože skáču dost vysoko, vždycky se mě leknou. Zvlášť ta nejmenší z nich. Vždycky uskočí a zapiští.

Tuhle mě ta malá polila vodou. Myslím si, že si jí na mě nachystala schválně, protože věděla, jak vodu nesnáším, úplně nenávidím, fuj, brr… Od té doby jsem opatrnější, když tam na ní číhám a jak něco nese, raději na ní jenom mňouknu.

Také moc rád chodím do vany v koupelně. I když jsou tam někdy také kapičky vody, tak to si vždycky počkám, až uschnou a pak se tam jdu natáhnout. Je tam tma, klid, nikdo mě moc neruší a když je horko, hezky to chladí.

Tuhle dostala ta největší od samečka nějakou kytku, že prý z lásky, no nevím, moc tomu nerozumím. Červený kvítí to mělo a vonělo to. Znám akorát ty kytky, co rostou ze země, takže jsem zkoumal, kam jí dvounohá zasadila. Hledal jsem, každý květináč jsem prolezl (pardon, jeden jsem i shodil), ale nenašel jsem jí. Tak třeba jí snědla...

Nic, rozhodl jsem se, že si půjdu odpočinout do vany. Ten den bylo vedro, tak jsem natěšený vyskočil na okraj vany a hup dovnitř.
To, co tam na mě čekalo, bych pojmenoval zákeřností nejvyššího kalibru. Byla tam voda! Voda, která mi sahala až po břicho a v ní, světe div se, ta kytka.
Vyskočil jsem, jako kdyby mě píchli (a taky že píchli, ta věc měla trny) a prosvištěl přes celou předsíň do obýváku za gauč, kam se chodím schovávat, když jsem nabručený. Také tam mám svůj druhý zápisník.'

Když mi tohle dvounožka jednou vyprávěla, popsala to asi tak, že kolem ní tou chodbou proletěla černá mokrá šmouha, která se usadila za pohovkou...

,Tak jsem tam seděl půl druhé hodiny, pracně olizoval svůj mokrý kožich a trucoval. Jak mi to mohli udělat? Vědí, že tam rád chodím lehávat a napustí mi tam vodu.
Co chvíli za mnou přišli ke gauči a to bylo samé 'Čičí, Damiáne, vylez, no tak, vždyť víš, že jsme ti to neudělali schválně.' To tak. Na tom, že v té vaně byla voda, o které jsem nevěděl, to nic nemění.

Nakonec z kuchyně zavonělo něco k snědku. Říká se, že láska prochází žaludkem a přátelé, je to pravda pravdoucí. Šel jsem se podívat do mističky a na mokré překvapení ve vaně jsem pozapomněl.'

Docela by mě zajímalo, co si ten trumpeta naškrabal za gauč, to asi nebylo nic slušného. Pohovkový deník se ale bohužel nedochoval.“

Autor: Lucie Pražáková | pátek 21.7.2017 15:47 | karma článku: 19,15 | přečteno: 315x
  • Další články autora

Lucie Pražáková

Nebylo by to tak lepší?

Bylo vedro. Přelom července a srpna. Ještě zbývají tři týdny do termínu, ale posledních několik dní už jí vážně táhlo břicho k zemi, bolel celý člověk a věčné poponášení čerstvě chodícího batolete tomu moc nepřidávalo.

16.9.2020 v 17:16 | Karma: 13,13 | Přečteno: 345x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Spím s dudlíkem

Pár dní před svými třicátými narozeninami jsem se stala mámou. Na přírůstek do rodiny jsem se moc těšila, i když jsem tušila, že to znamená život vzhůru nohama ze dne na den.

28.9.2019 v 20:59 | Karma: 16,55 | Přečteno: 497x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Kolik toho vlastně víš?

Na polovinu června bylo teplo tak akorát, předpověď počasí se tvářila docela slibně. Naplánovala si proto s kolegy víkendový výlet do hor.

10.10.2018 v 21:05 | Karma: 11,76 | Přečteno: 379x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Tanec s hrnky

Pracovní den jako každý jiný. Než usednu ke stolu, zvažuji, zda si dnes dám na rozjezd kávu nebo čaj. Vyhraje káva, tak beru hrnek a jdu navštívit do kuchyňky ten přístroj, co umí proměnit zrnka a vodu v lahodný nápoj hořké chuti.

15.3.2018 v 16:31 | Karma: 11,64 | Přečteno: 326x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Z pera kočky Elektry: Někdo si snad myslí, že jsem koza

...tak tu náušnici nakonec našla. Vzpomínáte si, jak jsem vám posledně vyprávěla o tom, jak se moje dvounožka rozhodla přestěhovat a já jí za všechny ty zabavené tašky a další prima věci zašantročila jeden malý šperk?

15.8.2017 v 8:29 | Karma: 18,48 | Přečteno: 450x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Z pera kočky Elektry: Stěhování

Aneb čas krabic, tašek a šustivých obalů. Snad všichni dvounožci tvrdí, že stěhování je hrůza a raději by třikrát vyhořeli, než se jednou stěhovali.

28.7.2017 v 15:57 | Karma: 20,16 | Přečteno: 406x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

I malý kašpárek zahraje velké divadlo

To, že bydlíte na sídlišti, ještě neznamená, že občas nezaslechnete podivné zvuky. Ba právě naopak, pokud nespíte jako medvěd, co chvíli vás vyruší z odpočinku nějaký šramot.

14.7.2017 v 15:45 | Karma: 21,18 | Přečteno: 1389x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Jak málo stačí

Mám za sebou náročný, parný den. V devět hodin večer už není takové horko, tak oblékám šortky a jdu se projít. Cestou ke Košuteckému jezírku ulovím točenou desítku, servírku prosím o kelímek.

21.6.2017 v 16:03 | Karma: 19,54 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Adolf

Ti z vás, kteří měli tu čest shlédnout Spielbergův celovečerní film Schindlerův seznam, ví, že to je téma hodné panáka něčeho ostřejšího.

13.4.2017 v 16:50 | Karma: 12,54 | Přečteno: 471x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Panika v kurníku

Byl to vlastně docela příjemný víkend. V rámci návštěvy metropole bylo v plánu vyrazit po delší době na koncert tvrdší hudby. Jako typická žena jsem se chtěla líbit a tak při otevření šatní skříně nastalo dilema.

31.3.2017 v 15:47 | Karma: 13,81 | Přečteno: 384x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Z pera kočky Elektry: Linda

Dnes Vám nebudu vyprávět příběh ze svého života, ale příběh mojí kočičí kamarádky Lindy, kočky rodičů mé dvojnožky.

21.8.2015 v 18:57 | Karma: 20,67 | Přečteno: 499x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Záhada zmizelého jablka

Respektive jeho ostatků. Zní to jako banalita a ona to skutečně banalita je. Situace, kterou zažíváme všichni dnes a denně v tisíci a jedné podobě.

8.6.2015 v 17:47 | Karma: 10,07 | Přečteno: 345x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Jak mě seznámili s Karlem

Byl zase takový ten typický den, kdy přemýšlím, do čeho bych píchla, ve všech krabicích jsem vyzkoušela snad sto různých poloh, jak si lehnout, včetně pro dvounohé nepochopitelného lehu na hlavě, a pořád jsem nebyla spokojená. Každý kout jsem prošmejdila, jestli bych přece jenom nenašla něco, co bych mohla prohnat po bytě, zakousnout a následně zašantročit někam jinam. Říkala jsem si, jak to ti moji dvounožci dělají, že se dokážou zabavit na celý den a pak jsem na to přišla. Oni vymýšlejí pořád něco nového.

13.3.2015 v 0:00 | Karma: 10,65 | Přečteno: 317x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Mrzne, až jiskří

Příběh, který inspiroval toto vyprávění je jen pár dní starý. Začalo to v den, kdy se má dvounohá Lucie rozhodla, že si během jediného dne najezdí vlakem dlouhý výlet, prý něco kolem tří set kilometrů. To už je panečku dálka, tak jsem se začala zajímat, jaké to bylo a hlavně jestli mi z té cesty přivezla alespoň něco dobrého. Vzala si mě na klín, a že mi tedy povypráví.

4.12.2014 v 9:19 | Karma: 10,12 | Přečteno: 359x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Do prkýnka!

Ten den bylo venku pošmourno, z okna nic k vidění a tak jsem si seděla v krabici od papírů a přemýšlela jsem, jestli pro mě není moc velká. Ti moji dva dvounožci zrovna ten den pobíhali po bytě a v rukou se jim střídaly takové věci jako smeták, tyč s cancourkama na konci (říkají tomu mop?) a když nelítali s tou hučící příšerou, před kterou se utíkám schovat do televizního stolku, měli v rukou alespoň prachovku. Hlavně ten větší, že prý výš dosáhne.

5.11.2014 v 20:45 | Karma: 22,70 | Přečteno: 1331x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Říkají, že vyfotit mne, je prý úkol hodný mistra.

Že prý neposedím. To přece není pravda, každou chvíli si někam sednu a pozoruji okolí. Ale asi bych se vám měla nejprve představit. Jmenuji se Elektra, doma na mě volají Eli, Elinko nebo taky Elektřino, pokud zrovna dělám nějaké lumpárny. Ti méně všímaví by řekli, že jsem obyčejná zrzavo-bílá kočka. Ti pozornější, kteří už měli tu čest se se mnou setkat, si možná všimli, že jsem tříbarevná, jenom těch pár černých chlupů ve svém kožíšku velmi dobře schovávám.

8.10.2014 v 21:29 | Karma: 18,87 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní

Lucie Pražáková

Jak jsem si „očesala“ kočku

Bylo příjemné podzimní dopoledne a mě přepadly vycházkové ambice, alespoň na chvíli vystrčit nos do toho slunného počasí. Už od rána jsem věděla, že potřebuji zajít do obchodu, a tudíž musím ven, ale už když jsem se oblékala, věděla jsem, že to nebude jenom cesta do supermarketu a zpět.

7.10.2014 v 13:35 | Karma: 17,08 | Přečteno: 817x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Pražáková

Když se léto rozloučí

A je to tu zase. Listí na stromech pomalu chytá pestrobarevné škály podzimu, v hnědém odstínu pak plní trávníky a chodníky. Rána chladnou tak, že nám zimomřivějším často ani svetr nestačí a večery jakbysmet. V hodinu, kdy ještě před měsícem bylo světlo, je nyní tma jak v ranci. Podzim na krku a Vánoce opět na dohled. Člověk si řekne, za chvíli zase zima, to bude otrava.

6.10.2014 v 22:05 | Karma: 9,21 | Přečteno: 280x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 548x
Miluji kočky, přírodu a přemítání o všedních i nevšedních maličkostech.